Kategorie: Wszystkie | NEWSY | Nowinki | Teamy
RSS
poniedziałek, 31 stycznia 2011
Optymizm szefów Lotus Renault, Kubica ostrożny!

Właściciele ekipy Lotus Renault zapowiadają walkę o zwycięstwa i miejsca na podium. Zdaniem Roberta Kubicy jest jeszcze za wcześnie na rozmowę o oczekiwaniach przed sezonem 2011.

– Nie będziemy w stanie określić naszych możliwości, dopóki nasi rywale nie odkryją kart – powiedział Polak podczas prezentacji czarno-złotego Renault R31, którym w tym sezonie będzie walczył na torach Formuły 1.

Szefostwo zespołu z dużo większym optymizmem podchodzi do swoich szans w tegorocznej rywalizacji. – Chcemy wygrywać wyścigi i stawać na podium – zapowiada Gerard Lopez, współwłaściciel ekipy. Kubica zachowuje jednak charakterystyczny dla siebie ostrożny optymizm.

Ostatnio, kiedy wspominano o wygrywaniu wyścigów na prezentacji zespołu, w którym startowałem, sezon był rozczarowujący – przypomniał Polak sytuację sprzed dwóch lat, kiedy BMW Sauber miało walczyć o mistrzowskie tytuły, a tymczasem sezon 2009 zakończyło z zaledwie jednym finiszem na podium. – Z kolei w sezonie 2008 po testach w Walencji traciliśmy dwie sekundy na okrążeniu do najszybszych, a półtora miesiąca później wywalczyłem miejsce w pierwszym rzędzie na starcie do Grand Prix Australii. To pokazuje, jak szybko może się zmienić sytuacja w Formule 1.

Pierwsze testy na torze pod Walencją poświęcone zostaną głównie na sprawdzenie podzespołów nowego samochodu i przyzwyczajenie do tegorocznych nowinek: powracającego po roku przerwy systemu KERS, sterowanego przez kierowcę tylnego skrzydła oraz nowych opon Pirelli.

– Nie skupiamy się tutaj na wynikach i pogoni za czasami – przyznaje Kubica, który pierwsze kilometry za kierownicą nowego R31 zaliczy dopiero w środę. – Celem jest sprawdzenie wszystkich podzespołów i nowych rzeczy, które mamy w bolidzie. Im szybciej się z tym uporamy, tym szybciej będziemy mogli zacząć pracę nad poprawianiem osiągów i wykorzystaniem maksymalnych możliwości samochodu. Mamy na kierownicy dwa nowe przyciski i dwie łopatki do sterowania KERS-em i tylnym skrzydłem. Trzeba się to tego przyzwyczaić, żeby po dwóch-trzech dniach testów wszystko robić automatycznie.

Formuła 1 przez kolejne trzy sezony w Telewizji Polsat!!

Telewizja Polsat przez kolejne trzy lata będzie pokazywać Formułę 1 - najbardziej prestiżowe wyścigi na świecie. Zmagania najlepszych kierowców będzie można śledzić na antenie głównej, w Polsacie Sport Extra i w Polsacie Sport HD. Od najbliższego sezonu wszystkie Grand Prix Formuły 1 będą realizowane w jakości High Definition.

Ile wyścigów wygra Robert Kubica w swoim nowym czarno-złotym bolidzie legendarnej stajni Lotus-Renault GP, czy Sebastian Vettel obroni tytuł mistrzowski, czy to być może czerwone Ferrari Fernando Alonso tym razem będzie najszybsze – wszyscy fani Formuły 1 będą mogli się o tym przekonać dzięki Telewizji Polsat. Formuła 1, najszybsze, najbardziej pasjonujące wyścigi świata przez kolejne trzy lata śledzić będzie można tylko w kanałach Polsatu.

Telewizja Polsat nabyła wyłączne prawa do pokazywania Formuły 1 do 2013 roku i jest jedyną stacją w Polsce, w której nieprzerwanie od 2007 roku można oglądać F1.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się przedłużyć prawa do relacjonowania F1. Dzięki temu miliony kibiców w Polsce,  którzy śledzą zmagania F1 w Polsacie od 2007 roku, nadal będą mieli taką możliwość. Formuła 1 jest bardzo ważna dla naszej stacji, która zapewnia widzom możliwość oglądania wielkich i spektakularnych wydarzeń sportowych – mówi członek Zarządu Telewizji Polsat Maciej Stec.

Od najbliższego sezonu wszystkie relacje z Grand Prix będą realizowane w jakości HD (High Definition). Technologia HD sprawi, że dla wszystkich tych, którzy posiadają dostęp do kanału Polsat Sport HD i Polsatu HD, transmisje z Grand Prix będą wyjątkowo emocjonujące i widowiskowe, a dzięki niesamowitej jakości obrazu nie umknie im żaden szczegół zmagań najlepszych kierowców świata. Polsat Sport HD i Polsat HD dostępne są w ofercie Cyfrowego Polsatu oraz wybranych sieciach kablowych.

W nadchodzącym sezonie Formuły 1, rozpoczynającym się 11 marca GP Bahrajnu, zobaczymy 20 wyścigów. Robert Kubica będzie reprezentował barwy zespołu Lotus Renault GP.

Nowy bolid Roberta Kubicy w liczbach!

Nowy bolid Lotu Renault GPInżynierowie zespołu Lotus Renault GP z dumą podkreślają, że model R31 znacznie się różni od wszystkich samochodów, które zaprojektowali do tej pory. Oto R31 w 31 liczbach.

0,0 sekundy trwa zmiana biegu. Dzięki stosowanej od kilku lat technologii quick-shift, napęd jest przekazywany na tylne koła praktycznie bez przerwy

0,1 sekundy to czas, o jaki poprawia się wynik każdego okrążenia za sprawą zużycia paliwa. Przeciętnie na liczącym około 5 kilometrów okrążeniu toru auto F1 zużywa od 2,5 do 3 kilogramów paliwa

1,26 atmosfery to średnie ciśnienie w oponie auta F1

1,6 sekundy to czas, w którym R31 hamuje z prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania.

3,0 sekundy to średni czas zmiany wszystkich czterech kół przez mechaników

4,9 sekundy to czas, po którym R31 ze startu stojącego rozpędza się do 200 km/h

5 weekendów Grand Prix musi, zgodnie z nowymi przepisami, wytrzymać skrzynia biegów samochodu F1

6 godzin zajmuje grupie 12 mechaników całkowite odbudowanie samochodu na torze – przy założeniu, że wcześniej wykonano wstępny montaż podzespołów

6,67 sekundy to dozwolony czas pracy silnika elektrycznego KERS podczas każdego okrążenia

7 przełożeń ma skrzynia biegów w R31 (plus wsteczny)

8 silników na sezon to limit obowiązujący każdego kierowcę w tym sezonie. Jeśli zespół dokonuje zmiany zawodników, nowy kierowca ma do dyspozycji taką samą pulę jednostek napędowych jak jego poprzednik (innymi słowy, silniki przypisane są do samochodu, a nie do zawodnika)

10 kilogramów waży przednia opona Pirelli

30 kilogramów waży głowa kierowcy wraz z kaskiem podczas maksymalnego hamowania z przeciążeniem 4,5G

42 obroty na sekundę wykonuje koło jadącego z prędkością 300 km/h samochodu F1

60 litrów na sekundę odprowadza deszczowa opona Pirelli w czasie jazdy z prędkością 300 km/h

87,75 kilodżuli energii musi wytrzymać nos samochodu F1 podczas obowiązkowych testów zderzeniowych przed sezonem

90 stopni Celsjusza to robocza temperatura opon Pirelli

130 decybeli to hałas wytwarzany przez silnik RS27-2011 przy 18 000 obr/min

400 kilodżuli energii może zostać przekazane co okrążenie do baterii systemu KERS

500 stopni Celsjusza to temperatura, do jakiej rozgrzewa się sprzęgło w czasie wyścigu

640 kilogramów to minimalna waga samochodu F1 (zwiększona o 20 kg w porównaniu z sezonem 2010 i o 35 kg w porównaniu z sezonem 2009)

900 stopni Celsjusza wynosi temperatura spalin przy jeździe z maksymalnym otwarciem przepustnicy

1100 stopni Celsjusza to temperatura, do jakiej może rozgrzać się tarcza hamulcowa w czasie wyścigu

1500 ruchomych elementów wchodzi w skład silnika RS27-2011

2500 operacji zmiany biegów wykonuje kierowca podczas każdego wyścigu (wartość średnia)

2500 kilometrów to średni dystans, który musi wytrzymać każdy silnik z puli ośmiu jednostek na sezon 2011

4000 części wchodzi w skład silnika RS27-2011

9000 rysunków technicznych sporządzili projektanci zespołu w czasie prac nad R31 (o 12,5% więcej niż w przypadku poprzednich samochodów)

10 000 różnych części bada się w ciągu roku w tunelu aerodynamicznym

30 000 części wchodzi w skład całego samochodu R31

250 000 roboczogodzin poświęcono na zaprojektowanie R31

Polskim kibicom pozostaje mieć nadzieję, że najważniejszą liczbą kojarzoną w sezonie 2011 z ekipą Lotus Renault GP oraz Robertem Kubicą będzie jedynka...

Lotus Renault zaprezentował nowy bolid!

Zespół, w którym jeździ Robert Kubica - Lotus Renault, zaprezentował nowy bolid. Nasz rodak będzie się nim ścigał w sezonie 2011.

Robert Kubica (z lewejI i Witalij Pietrow na tle nowego bolidu/fot. Mark Thompson
Kilka minut po 12.30 złoto-czarny bolid Lotus Renault, model R31, ujrzał światło dzienne. W prezentacji uczestniczyła cała ekipa zespołu z Enstone. Pokrowiec skrywający R31 zdjęli podstawowi kierowcy zespołu - Kubica i Witalij Pietrow.

Prezentacji przyglądali się szefowie zespołu: Eric Boullier i Gerard Lopez oraz zawodnicy rezerwowi, wśród których znalazł się także Bruno Senna. Podobnie jak samochody Lotusa i Mercedesa, czarno-złoty R31 posiada wysoki i szeroki nos, który kojarzy się z bolidem Red Bull Racing. Sekcje boczne zostały mocno wyprofilowane, a po bokach air-boksów zainstalowano dwa dodatkowe wloty powietrza. Tuż przed prezentacją Robert Kubica w krótkiej wypowiedzi opowiedział o modelu R31.

" Po długiej przerwie nareszcie możemy pokazać nasze 'dziecko'". Jestem przekonany, że z tym bolidem możemy osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty niż w ubiegłym, dobrym sezonie" - zapowiedział krakowianin.

"To samochód, który ma wszystkie nowinki techniczne, do których my kierowcy, będziemy musieli się przyzwyczaić. Na pewno musimy zapoznać się z nowymi przyciskami na kierownicy obsługującymi na przykład KERS. Myślę, że to tylko kwestia czasu i wyrobienia pewnego automatyzmu" - dodał.

Nowy bolid Lotu Renault GP

piątek, 28 stycznia 2011
Ferrari zaprezentowało nowy bolid!

Samochód, którym Fernando Alonso i Felipe Massa będą się ścigać w nowym sezonie Formuły 1 będzie się nazywał F150. Włoski zespół zaprezentował bolid, który w piątek zadebiutuje na torze wyścigowym, podaje strona www.motorsport.com.

- Chciałbym podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do powstania samochodu ważnego dla Ferrari oraz dla całych Włoch - powiedział na uroczystości prezentacji F150 Luca di Montezemolo, szef zespołu z Maranello.

W zeszłym roku model zwany F11 nie był w stanie nawiązać rywalizacji z dominującym Red Bullem, choć Fernando Alonso do końca miał szansę na tytuł.

F150 to skrót znany również z modelu Forda.

czwartek, 27 stycznia 2011
Michael Schumacher:"Będę walczył o tytuł!"

Poprzedni sezon nie był zbyt owocny dla Michaela Schumachera, który mimo szumnych zapowiedzi zakończył swoje zmagania na dziewiątym miejscu. Niemiec jest jednak przekonany, że rok 2011 będzie dla niego bardziej owocny. - Będę walczył o ósmy tytuł mistrzowski - stwierdził kierowca Mercedesa.

W poprzednim sezonie siedmiokrotny mistrz świata przegrywał rywalizację ze swoim partnerem z teamu, Nico Rosbergiem, jednak według niego przyczyną kiepskich wyników były opony Bridgestone.

"Schumi" zapytany o to, czy powalczy jeszcze o mistrzostwo świata, stwierdził pewnie: - Absolutnie. Mamy trzyletni projekt. Na razie oczywiście nie jesteśmy tam, gdzie chcemy być. Włożyliśmy wielki wysiłek, aby powrócić do gry i jesteśmy optymistami, że możemy to zrobić. Czy zawsze w historii F1 jest tak, że gdy ktoś wraca, od razu jeździ na takim poziomie, aby wygrywać? Niezwykle rzadko tak się dzieje - powiedział.

- Jestem pewien, że możemy w tym sezonie walczyć o zwycięstwa i o mistrzostwo - dodał 42-letni kierowca. - Mam taką nadzieję. Jestem tutaj na misji i chcę odnieść sukces. Zamierzam dać z siebie sto procent. I jeżeli nie uda się, to i tak będziemy mieli jeszcze jedną szansę, aby zwyciężyć - podsumował.

Paul di Resta nowym kierowcą Force India!

Szkot Paul di Resta będzie partnerem Adriana Sutila w zespole Force India. Team z Silverstone oficjalnie potwierdził swój skład na nadchodzący sezon Formuły 1.

Di Resta w ubiegłym roku był rezerwowym kierowcą Force India. Tę posadę w sezonie 2011 ma pełnić Niemiec Nico Huelkenberg. Przez trzy ostatnie sezony 23-latek występował w niemieckiej serii DTM (Deutsche Tourenwagen Masters), którą w ostatnim roku wygrał.

Szkot zadebiutuje w Formule 1 podczas GP Bahrajnu - 13.03.

Z kolei Vitantonio Liuzzi, który z Force India ma kontrakt do końca roku 2011, pożegna się z zespołem. Włoski kierowca ma otrzymać odszkodowanie za przedterminowe rozwiązanie umowy.

W zeszłym sezonie Force India zajęło siódme miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

środa, 26 stycznia 2011
Robert Kubica z optymizmem podchodzi do startów w nowym sezonie!

Robert Kubica ukończył zeszłoroczne zmagania w Formule 1 na ósmym miejscu. Polak ma jednak nadzieję, że rok 2011 będzie należał do niego, zwłaszcza, że sytuacja w Renault się ustabilizowała pod względem finansowym.

- Jestem przekonany, że sezon 2011 będzie dobrym sezonem ponieważ tej zimy zespół był w stanie pracować w bardziej stabilnych warunkach finansowych i lepszej sytuacji w zarządzie, niż w ubiegłym roku. Eric Boullier powiedział, że chce aby nasz bolid wygrywał w tym roku wyścigi - powiedział krakowski kierowca.

To szósty sezon Kubicy w F1, jednak partner Witalija Pietrowa wierzy, że będzie najbardziej udanym ze wszystkich. Polak, który w 2010 roku przeszedł do Renault wyznał, że we francuskim teamie doznał "powiewu świeżego powietrza" po zmaganiach w barwach BMW Sauber.

W sezonie 2010 przeszedłem do Renault, gdzie odetchnąłem. To był dobry sezon "odnowy", w którym zespół podążał za moimi sugestiami i instrukcjami, a ja mogłem czerpać przyjemność z jazdy bolidem - dodał.

Kubica stwierdził również, że biorąc udział w rajdach nie robi tego dla wyników, ale dla samej zabawy: - Świetnie się bawię, ale pewnie byłoby inaczej, gdybym ścigał się zawodowo. Być może po zakończeniu mojej przygody z F1 znów będę jeździł na poważnie. W rajdach można być konkurencyjnym bez względu na to, ile ma się lat - podsumował nasz jedynak w F1.

Robert Kubica osobowością 2010 roku we Włoszech!

Robert Kubica jest zauważany nie tylko w naszym kraju. Polski kierowca oprócz startów w Formule 1, uczestniczy także w rajdach samochodowych. Włoski portal rallylink.it wybrał go "rajdową osobowością 2010 roku".

Kubica jest bardzo popularny we Włoszech. Kibice i fachowcy cenią sobie talent Polaka i często opisują go w superlatywach. W plebiscycie włoskiego portalu nasz kierowca zajął pierwsze miejsce, ale tylko o ułamki procentowe wyprzedził drugiego w klasyfikacji - Lukę Pedersoliego.

"Rajdowa osobowość 2010 roku":

1. Robert Kubica - 30,79 proc.
2. Luca Pedersoli - 30,13 proc.
3. Paolo Andreucci - 21,10 proc.

Kubica i Pietrow przetestują nowy bolid Lotus Renault!

Francuskie media poinformowały, iż team Lotus Renault podał dokładny plan przedsezonowych testów nowego bolidu R31.

Zespół potwierdził także wcześniejsze doniesienia, że pierwszym kierowcą, który wypróbuje na torze nowy bolid R31 będzie Rosjanin, Witalij Pietrow. Robert Kubica będzie za to jeździł przez dwa dni w Walencji.

Podczas kolejnych trzech, czterodniowych sesji testowych w :Jerez, Barcelonie i Bahrajnie - kierowcy francuskiego teamu będą dzielić po równo czas spędzony za kierownicą samochodu.

Walencja
1 luty - Witalij Pietrow
2-3 luty - Robert Kubica

Jerez
10-11 luty - Witalij Pietrow
12-13 luty - Robert Kubica

Barcelona
18-19 luty - Witalij Pietrow
20-21 luty - Robert Kubica

Sakhir
3-4 marzec - Robert Kubica
5-6 marzec - Witalij Pietrow

 
1 , 2