Kategorie: Wszystkie | NEWSY | Nowinki | Teamy
RSS
środa, 29 lutego 2012
Rubens Barrichello znalazł sponsorów na starty w Indycar!

Rubens Barrichello znalazł sponsora, dzięki któremu będzie mógł ścigać się w zespole KV Racing startującym w serii Indycar. 39-letni Brazylijczyk, najbardziej doświadczony kierowca w Formule 1, po ostatnim sezonie pożegnał się z teamem Williams-Cosworth.

Barrichello jest rekordzistą jeśli chodzi o liczbę 326 startów w wyścigach z cyklu Grand Prix. Jednak w ostatnim sezonie zdobył tylko cztery punkty i nie sprostał oczekiwaniom Franka Williamsa, który na rok 2012 zastąpił go młodszym Brazylijczykiem - Bruno Senną.

Odniósł 11 zwycięstw, 68 razy stawał na podium, 14 razy startował z pole position, a zgromadził w sumie 658 punktów. Jako jedyny przekroczył granicę 300 występów.

Mimo to Barrichello nie znalazł nowego pracodawcy w F1, więc od kilku tygodni szukał innego rozwiązania. Dziennik "Estado de Sao Paulo" doniósł, że kierowca zyskał wsparcie koncernu Brasil Maquinas, wynajmującego ciężki sprzęt budowlany. Pozyskane od tej firmy trzy miliony dolarów dadzą mu miejsce w składzie KV Racing Technology w nowym sezonie Indycar.

wtorek, 28 lutego 2012
Wielkie problemy Marussii!

Poważne problemy ma team Marussia. Bolid tego zespołu nie przeszedł obowiązkowych testów zderzeniowych i nie będzie mógł wziąć udziału w ostatnich jazdach przedsezonowych na torze w Barcelonie - poinformował serwis autosport.com.

Konstruktorzy bolidu MR01 mieli nadzieję, że kierowcy będą mogli przetestować maszynę w Barcelonie, ale samochód nie przeszedł pozytywnie próby zderzeniowej. W tym roku po raz pierwszy w historii jest to wymagane jeszcze przed testami, a nie bezpośrednio przed pierwszym wyścigiem, jak było w przeszłości.

"Wszystkie samochody muszą przejść 18 specjalnych testów, aby otrzymać pozwolenie na starty. MR01 przeszedł 17 z nich, ale wypadł negatywnie na próbach zderzeniowych. Zespół nie weźmie udziału w przedsezonowych sprawdzianach w Barcelonie, ale skupi się na przygotowaniu bolidu, aby pod koniec tygodnia spełniał już wszystkie warunki wymagane przez FIA" - głosi oficjalne oświadczenie zespołu.

sobota, 25 lutego 2012
Srebrny Wawrzyn dla Sebastiana Vettela!

Dwukrotny mistrz świata Formuły 1 Sebastian Vettel otrzymał z rąk sprawującego urząd prezydenta kraju Horsta Seehofera najwyższe niemieckie odznaczenie sportowe - Srebrny Wawrzyn.

- Wiecie państwo, że cenię sobie puchary, trofea i inne nagrody, ale przyznanie mi Srebrnego Wawrzynu jest szczególnym powodem do dumy - powiedział dziennikarzom najmłodszy w historii czempion w tej dyscyplinie sportu.

Identyczne wyróżnienie spotkało w 1997 roku siedmiokrotnego mistrza globu Michaela Schumachera.

Vettel zdobywając w 2011 roku tytuł mistrza świata F1 uzyskał aż 122 punkty przewagi nad Brytyjczykiem Jensonem Buttonem. To rekordowy wynik. Rok wcześniej zdystansował Hiszpana Fernando Alonso zaledwie o... cztery.

Kierowca Red Bulla zamierza jako trzeci w historii popisać się hat-trickiem. 18 marca na torze w Melbourne rozegrany zostanie pierwszy tegoroczny wyścig - Grand Prix Australii.

piątek, 24 lutego 2012
Testy w Barcelonie(Hiszpania):czwartego dnia najszybszy Kobayashi!

Kamui Kobayashi (Sauber) był najszybszym kierowcą podczas piątkowych testów w Barcelonie (stan na godzinę 13:00). Japończyk podczas swojego najszybszego okrążenia wykręcił czas 1.22,312.

W piątek na torze pojawiło się dziewięć bolidów. Oprócz Saubera swoje maszyny testowały zespoły: Williams, McLaren, Force India, Ferrari, Red Bull, Toro Rosso, Mercedes i Caterham.

Kobayashi był jednym z najaktywniejszych kierowców na torze obok Pastora Maldonado i Nico Rosberga. Przejechał 63 okrążenia. Wenezuelczyk zaliczył ich aż 86, a Niemiec 92. Tylko 16 "kółek" przejechał Heikki Kovalainen.

Drugi czas piątkowych testów uzyskał Maldonado (1.22,561). Na "podium" znalazł się także Jenson Button. Kierowca McLarena stracił do Kobayashiego 0,888 s.

Najsłabszy był Kovalainen. Fin miał blisko pięć sekund straty do Japończyka. Były zespół Roberta Kubicy, Lotus, nie brał udziału w dzisiejszych testach.

1. Kobayashi Sauber 1.22,312 63
2. Maldonado Williams 1.22,561 86
3. Button McLaren 1.23,200 50
4. Di Resta Force India 1.23,304 45
5. Massa Ferrari 1.23,563 56
6. Webber Red Bull 1.23,774 40
7. Vergne Toro Rosso 1.23,792 45
8. Rosberg Mercedes 1.24,092 92
9. Kovalainen Caterham 1.27,047 16

czwartek, 23 lutego 2012
Testy w Barcelonie(Hiszpania):trzeciego dnia najszybszy Maldonado!

Pastor Maldonado (Williams) okazał się najszybszy podczas trzeciego dnia testów Formuły 1 w Barcelonie. Nienajlepiej spisał się kierowca Red Bull Racing, Mark Webber, który uzyskał szósty rezultat.

Przed południem na torze w Katalonii najlepiej radził sobie Michael Schumacher z Mercedesa, który w drugiej części dnia jeździł najbardziej intensywnie (w sumie 127 okrążeń). Ostatecznie jego wynik dał mu drugie miejsce w stawce (1.23,384), podczas gdy Maldonado uzyskał rezultat rezultat niemal sekundę lepszy.

Testy na torze przerywane były dwukrotnie. Najpierw na zakręcie numer 8 zatrzymał się Mark Webber, a później na wyjeździe z alei serwisowej swój bolid "zaparkował" Felipe Massa (Ferrari).

1. Maldonado Williams 1.23,391 106
2. Schumacher Mercedes 1.23,384 127
3. Kobayashi Sauber 1.23,582 99
4. Button McLaren 1.23,918 114
5. Vergne Toro Rosso 1.24,433 78
6. Webber Red Bull 1.24,771 97
7. Massa Ferrari 1.24,771 84
8. Di Resta Force India 1.25,646 83
9. Glock Marussia 1.26,173 108
10. Pietrow Caterham 1.26,448 70

Testy w Barcelonie(Hiszpania):drugiego dnia najszybszy Schumacher!

Michael Schumacher jest najszybszym kierowcą podczas trzeciego dnia testów w Barcelonie (stan na godzinę 11:00). Niemiec, który jest zawodnikiem Marcedesa prowadzi z czasem 1.24,176.

Schumacher do godziny 11:00 przejechał 21 okrążeń. W tym samym czasie nieco aktywniejsi byli Felipe Massa (Ferrari), Pastor Maldonado (Williams) i Kamui Kobayashi (Sauber). Najlepiej z tej trójki prezentował się Wenezuelczyk, który plasował się tuż za plecami Schumachera.

Nieco słabiej spisywali się kierowcy McLarena i Red Bulla. Jenson Button zajmował 5. miejsce, a Webber był za Brytyjczykiem. Szybciej od nich jeździł Jean-Eric Vergne, który legitymował się trzecim wynikiem.

1. Schumacher Mercedes 1.24,176 21
2. Maldonado Williams 1.24,537 26
3. Vergne Toro Rosso 1.24,580 22
4. Massa Ferrari 1.24,771 20
5. Button McLaren 1.24,779 22
6. Webber Red Bull 1.24,835 19
7. Kobayashi Sauber 1.25,125 29
8. Glock Marussia 1.28,245 30
9. Pietrow Caterham 1.29,242 8
10. Di Resta Force India 1.29,409 17

środa, 22 lutego 2012
Lotus Renault wycofał się z testów w Barcelonie(Hiszpania)!

Zespół Lotus podjął zaskakującą decyzję i nie weźmie udziału w kolejnych trzech dniach testowych w Barcelonie. Na torze Circuit de Catalunya okazało się, że nadwozie nowego E20 wymaga poprawek, bez których jazda tym samochodem nie jest możliwa.

Dwa tygodnie temu w czasie pierwszej oficjalnej sesji testowej na torze Jerez de la Frontera samochody Lotusa pokonały najwięcej okrążeń, a Romain Grosjean uzyskał najlepszy czas wśród zawodników jeżdżących tegorocznymi samochodami. Szybszy byli jedynie kierowcy Mercedesa, którzy w oczekiwaniu na zaprezentowany dziś rano model W03 korzystali z zeszłorocznego samochodu. Niestety, w Barcelonie Francuz przejechał tylko siedem okrążeń.

- Od razu czułem na kierownicy coś dziwnego - opowiadał kierowca. - Razem z zespołem w tym samym momencie zorientowaliśmy się, że jest problem. To niewielka sprawa dotycząca nadwozia.

W Barcelonie Lotus zamierzał korzystać z drugiego nadwozia, o numerze 02. Pierwsze, testowane w Jerez, zostało w siedzibie zespołu i gdy pojawił się problem z nowym nadwoziem, początkowo planowano sprowadzenie nadwozia numer 01. Ostatecznie jednak zrezygnowano z tego planu i w rezultacie Lotus opuści kolejne trzy dni jazd.

- Przed wysłaniem nadwozia E20-01 do Barcelony, aby zastąpić uszkodzone dziś rano nadwozie E20-02, przeprowadzaliśmy serię symulacji w fabryce, opierając się na zdobytych rano danych - tłumaczy dyrektor techniczny zespołu James Allison. - W rezultacie odkryliśmy obszar, który wymaga pewnej dodatkowej pracy. Wprowadzenie modyfikacji do obu nadwozi w Enstone jest dla nas bardziej produktywne niż wysyłanie E20-01 na trwające testy. Usuniemy ten problem przed kolejnym testem.Pokładamy nadzieję w tym, że E30 był szybki od razu w czasie pierwszego testu w Jerez i pokazał tam także swoją niezawodność - dodał szef Lotusa Eric Boullier. - Przed nami dużo pracy, ale wszyscy w Enstone są gotowi na to wyzwanie. Podjęcie decyzji o rezygnacji z jazdy nie było łatwe, ale według nas był to właściwy wybór. Szybko zidentyfikowaliśmy problem z nadwoziem i nasze biuro projektowe ma już gotowe rozwiązanie.

Grosjean i Kimi Raikkonen stracili zatem po dwa cenne dni testowe. Zespół pojawi się ponownie na torze w Barcelonie podczas kolejnej, ostatniej sesji testowej przed rozpoczęciem sezonu. Potrwa ona od 1 do 4 marca.

wtorek, 21 lutego 2012
Testy w Barcelonie(Hiszpania):w pierwszym dniu najszybszy Sebastian Vettel!

Sebastian Vettel okazał się najszybszym kierowcą w przedpołudniowej sesji treningowej na torze w Barcelonie. Zawodnik Red Bulla przejechał 38 okrążeń. Najszybsze w czasie 1.23,343 min.

Bardzo dobrze w Katalonii spisał się Nico Huelkenberg. Kierowca Force India miał drugi wynik, ze stratą zaledwie 0,097 s do mistrza świata. Pierwszą trójkę uzupełnił Lewis Hamilton (McLaren), który do Vettela stracił 0,247 s.

Słabo wypadł nowy kierowca Teamu Lotus, Romain Grosjean. Francuz zajął 9. miejsce (na jedenastu zawodników), ale przejechał zaledwie siedem okrążeń.

1. S. Vettel (Red Bull) 1.23,343
2. N. Huelkenberg (Force India) +0,097
3. L. Hamilton (McLaren) + 0,247
4. D. Ricciardo (Toro Rosso) + 0,275
5. F. Alonso (Ferrari) + 0.757
6. M. Schumacher (Mercedes) + 0,807

Mercedes zaprezentował nowy bolid!

Zespół Mercedes jako ostatnia ekipa z czołówki pokazał swój tegoroczny samochód. Model W03, którym ścigać się będą Michael Schumacher i Nico Rosberg, oficjalnie zaprezentowano w Barcelonie, gdzie dziś rusza druga tura przedsezonowych testów.

Niemiecka ekipa opóźniła prezentację nowego auta, aby zyskać więcej czasu na dopracowanie szczegółów swojej konstrukcji. Szef działu sportu Mercedesa Norbert Haug przyznał jednak, że model W03 pozbawiony jest rewolucyjnych rozwiązań. Auto ma charakterystyczny dla tegorocznych samochodów schodek na nosie.

Rosberg i Schumacher mieli już okazję do sprawdzenia W03 w czasie prywatnych testów na Silverstone i w Barcelonie. Było to możliwe dzięki temu, że w czasie poprzedniej sesji oficjalnych testów w Barcelonie niemiecka ekipa opuściła jeden dzień jazd. Mercedes zaliczył trzy dni testów z zeszłorocznym modelem, a kierowcy skupiali się tylko na zbieraniu danych dotyczących nowych, nieznacznie zmodyfikowanych opon Pirelli.

Dziesięć spośród 12 zespołów Formuły 1 pokazało już swoje samochody na sezon 2012. Nowych konstrukcji nie ukończyły jeszcze ekipy Marussi i HRT, która nawet nie zjawiła się na testach w Barcelonie. Marussia korzysta z zeszłorocznego auta Virgin, a nowy model ma być gotowy na ostatnią sesję testową , która odbędzie się w dniach 1-4 marca, także na Circuit de Catalunya.

piątek, 17 lutego 2012
Caterham zatrudnił Witalija Pietrowa!

Witalij Pietrow, zwolniony przed sezonem 2012 z zespołu Lotus, będzie jednak startował w Formule 1. Rosjanin zastąpi w ekipie Caterham Jarno Trullego, który żegna się z wyścigami Grand Prix po piętnastu sezonach startów.

W ostatnich tygodniach nasilały się plotki o niepewnej przyszłości włoskiego weterana. Trulli posiadał co prawda ważny kontrakt na ten rok, ale zespół Caterham (dawniej Team Lotus) nie był do końca zadowolony z jego postawy. W sezonie 2011 Włoch był wyraźnie wolniejszy od zespołowego partnera Heikkiego Kovalainena - zaledwie dwa razy w dziewiętnastu Grand Prix zdołał pokonać go w kwalifikacjach.

Z kolei Pietrow także posiadał ważny kontrakt na rok 2012, z zespołem Lotus (dawniej Lotus Renault). Ekipa z Enstone postawiła jednak na duet Kimi Raikkonen-Romain Grosjean, pozostawiając Rosjanina na lodzie. Jego menedżerka Oksana Kosaczenko natychmiast rozpoczęła negocjacje z Caterhamem i po kilku tygodniach rozmów zespół podjął decyzję o zastąpieniu Trullego. Nie bez znaczenia było też zapewne wsparcie rosyjskich sponsorów oraz Berniego Ecclestone'a. Właścicielowi praw komercyjnych do Formuły 1 zależy na rosyjskim kierowcy w stawce, bo w sezonie 2014 ma się odbyć pierwszy wyścig o Grand Prix Rosji.To dla mnie ekscytujący dzień - cieszy się 27-letni Pietrow, który debiutował w Formule 1 w sezonie 2010. - Dziękuję za szansę startów w zespole, który zjawił się w F1 w tym samym czasie co ja. Trenowałem przez całą zimę i jestem gotów do powrotu za kierownicę. Nie mogę się już doczekać pierwszego testu w Barcelonie. Dziękuję też moim kibicom i partnerom za wsparcie i cierpliwość.

Odejście Trullego oznacza, że po raz pierwszy od 1970 roku nowy sezon F1 rozpoczyna się bez ani jednego kierowcy z Włoch w stawce. - Rozumiem decyzję podjętą przez zespół i życzę im wszystkiego najlepszego w nadchodzącym sezonie - powiedział Trulli, który debiutował w F1 w 1997 roku, wystartował w 252 wyścigach i wygrał jeden, GP Monako w sezonie 2004.

- To nie była łatwa decyzja - skomentował szef zespołu Tony Fernandes. - Podjęliśmy ją, aby wnieść do zespołu powiew świeżości, przyglądając się jednocześnie globalnemu rynkowi ekonomicznemu. Jarno ma niesamowity naturalny talent do ścigania, a jego długa kariera w tym sporcie na zawsze pozostanie tego dowodem, ale nadszedł czas na rozpoczęcie nowego rozdziału w historii naszego zespołu i Witalij jest właściwą osobą, która nam w tym pomoże.

 
1 , 2 , 3