Kategorie: Wszystkie | NEWSY | Nowinki | Teamy
RSS
czwartek, 28 lutego 2013
Citroen coraz bliżej potwierdzenia startów Roberta Kubicy!

Citroen jest coraz bliżej potwierdzenia najbliższych startów Roberta Kubicy. Polak ma wziąć udział w zaliczanym do mistrzostw Europy Rajdzie Wysp Kanaryjskich, który odbędzie się w dniach 21-23 marca.

Żadna z zainteresowanych stron nie potwierdza oficjalnie tej informacji, ale Kubica, który w tym roku nie zaliczył jeszcze ani jednego startu, ma wystartować za kierownicą Citroena DS3 RRC. Jest to samochód w nieznacznie słabszej specyfikacji od rajdówek klasy WRC, które nie są dopuszczone do rywalizacji w mistrzostwach Europy.

Szef Citroena Yves Matton potwierdza, że rozmowy się toczą, a potwierdzenia najbliższych planów Polaka należy się spodziewać na początku przyszłego tygodnia. Rajd Wysp Kanaryjskich to trzecia runda tegorocznych mistrzostw Europy, ale do końcowej klasyfikacji każdy kierowca może zaliczyć tylko osiem najlepszych wyników z 11 rajdów. Nie jest zresztą jeszcze pewne, jak będzie wyglądał program startów Kubicy. Z pewnością weźmie pod uwagę start w polskiej rundzie czempionatu, która odbędzie się w połowie września na Mazurach.

Adrian Sutil nowym kierowcą Force India!

Zespół Force India jako ostatnia ekipa Formuły 1 potwierdził skład kierowców na sezon 2013. Partnerem Paula di Resty został Adrian Sutil, który w zeszłym roku zaliczył przerwę w startach.

30-letni Niemiec ma za sobą pięć sezonów startów w wyścigowych mistrzostwach świata. Debiutował w 2007 roku w barwach ekipy Spyker, która po roku zmieniła właściciela i nazwę na Force India. W kolejnych latach zdobył sobie reputację dość solidnego kierowcy, który popełnia od czasu do czasu błędy, ale potrafi dojeżdżać do mety na dobrych pozycjach. Nigdy nie stanął na podium, zasłynął za to z niezłych umiejętności jazdy w deszczu.

W 2011 roku Sutil jedyny raz w karierze zakończył sezon w pierwszej dziesiątce – zajął 9. lokatę w mistrzostwach. Jak na ironię, razem z końcem roku stracił posadę w Force India na rzecz Nico Hulkenberga. Nie przysporzył sobie sympatyków aferą z nocnego klubu w Szanghaju: podczas imprezy po Grand Prix Chin 2011 zranił kieliszkiem od szampana jednego z współwłaścicieli zespołu Lotus, Erica Luksa. Później został skazany na osiemnaście miesięcy więzienia w zawieszeniu i 200 000 euro grzywny, która została wpłacona na cele charytatywne. Istniało zagrożenie, że w przypadku niektórych krajów organizujących zawody Grand Prix (Australia, Chiny czy USA) Sutil jako osoba skazana prawomocnym wyrokiem na ponad 12 miesięcy więzienia nie dostałby wizy, ale najwyraźniej ten problem zniknął i po rocznym odpoczynku od startów Sutil wraca do stawki Formuły 1.

– Cieszę się z powrotu – powiedział zadowolony Niemiec. – Dziękuję zespołowi za to, że dał mi drugą szansę. Po przerwie w startach jestem jeszcze bardziej zdeterminowany.

– Decyzja odnośnie obsady kokpitów nie była łatwa – dodał właściciel zespołu Vijay Mallya. – W ostatnich miesiącach poświęciliśmy temu bardzo dużo uwagi. Ostatecznie zadecydowało doświadczenie Adriana i jego historyczne więzi z zespołem.

Sutil rywalizował o miejsce z Julesem Bianchim, który dotychczas pełnił rolę kierowcy rezerwowego i brał udział w piątkowych treningach przed wyścigami. – Jules bardzo nam zaimponował swoją szybkością i stylem pracy – powiedział Mallya. – Mam nadzieję, że będziemy mogli dalej z nim pracować w tym roku i pomóc mu w rozwoju.

środa, 27 lutego 2013
Ecclestone za wyścigiem w Australii!

Szef Formuły 1 Bernie Ecclestone oficjalnie potwierdził, że jest zainteresowany przedłużeniem na kilka najbliższych lat umowy z organizatorami wyścigu o Grand Prix Australii w Melbourne, który 17 marca rozpocznie tegoroczny sezon.

W ubiegłym roku pozycja GP Australii w kalendarzu była poważnie zagrożona. Rozważano nawet na forum Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) możliwość rezygnacji z przedłużenia umowy, która obowiązuje tylko do 2015 roku.

- Jesteśmy zadowoleni z organizacji wyścigu w Melbourne i byłbym zadowolony, gdyby nowy kontrakt podpisano na wiele lat - powiedział szef Formuły 1.

Ecclestone jest prezesem firm Formula One Management (FOM) i Formula One Administration, które wraz z innymi firmami tworzą Formula One Group (FOG). Ta z kolei w imieniu właścicieli praw do F1 zarządza wyścigami.

Jako przedstawiciel FOM Ecclestone uczestniczy w obradach Światowej Rady Sportu Samochodowego działającej przy FIA, która zatwierdza kalendarz.

sobota, 23 lutego 2013
Testy w Barcelonie:Lewis Hamilton najszybszy na ostatnich testach!

Brytyjczyk Lewis Hamilton z teamu Mercedes GP był najszybszy ostatniego dnia testów ekip Formuły 1 na hiszpańskim torze Montmelo na północ od Barcelony. Drugi wynik miał jego rodak Jenson Button (McLaren), a trzeci Francuz Jean-Eric Vergne (Toro Roso).

Swoje najszybsze okrążenie toru w Katalonii Hamilton przejechał w czasie 1.23,282. Button uzyskał 1.23,633, a Vergne - 1.24,071.

Najlepsze czasy uzyskiwano w godzinach południowych, gdy tor wysychał w promieniach słońca. Później zaczął padać lekki deszcz i rezultaty były już słabsze.

Sezon 2013 rozpocznie 17 marca wyścig o Grand Prix Australii.

Czołówka ostatniego dnia testów na torze Montmelo:
1. Lewis Hamilton (W. Brytania/Mercedes GP) 1.23,282 (52 okrążenia)
2. Jenson Button (W. Brytania/McLaren) 1.23,633 (70)
3. Jean-Eric Vergne (Francja/Toro Rosso) 1.24,071 (80)
4. Jules Bianchi (Francja/Force India) 1.25,732 (61)
5. Esteban Gutierrez (Meksyk/Sauber) 1.26,239 (96)
6. Giedo van der Garde (Holandia/Caterham) 1.27,429 (50)
7. Felipe Massa (Brazylia/Ferrari) 1.27,563 (80)
8. Mark Webber (Australia/Red Bull) 1.27,616 (64)

wtorek, 19 lutego 2013
Testy w Barcelonie:Rosberg najszybszy pierwszego dnia!

Niemiec Nico Rosberg z teamu Mercedes GP był najszybszy w pierwszym dniu testów zespołów Formuły 1 na hiszpańskim torze Montmelo na północ od Barcelony w Katalonii. Tylko o siedem tysięcznych sekundy wolniejszy był Fin Kimi Raikkonen (Lotus).

Swoje najszybsze okrążenie toru Rosberg przejechał w czasie 1.22,616. Raikkonen uzyskał 1.22,623. Trzeci rezultat miał Hiszpan Fernando Alonso (Ferrari) - 1.22,952, który w całej stawce kierowców przejechał najwięcej okrążeń - 110.

Trzykrotny mistrz świata Niemiec Sebastian Vettel (Red Bull) miał czwarty czas - 1.22,965. Kierowcy testowali różne rodzaje ogumienia, natomiast Rosberg sporo czasu spędził w boksie garażowym, gdzie mechanicy testowali nową skrzynię biegów.

Alonso testuje bolid po raz pierwszy w tym roku, Hiszpan nie wziął udziału w testach F1, które odbyły się dwa tygodnie temu na torze Jerez de la Frontera. Teraz będzie jeździł przez dwa dni, w czwartek 21 lutego samochód przejmie Brazylijczyk Felipe Massa.

Sezon 2013 rozpocznie 17 marca wyścig o Grand Prix Australii.

Czołówka pierwszego dnia testów na torze Montmelo:
1. Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes GP) 1.22,616 (54 okrążenia toru)
2. Kimi Raikkonen (Finlandia/Lotus) 1.22,623 (44)
3. Fernando Alonso (Hiszpania/Ferrari) 1.22,952 (110)
4. Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull) 1.22,965 (66)
5. Pastor Maldonado (Wenezuela/Williams) 1.23,733 (86)
6. Daniel Ricciardo (Australia/Toro Rosso) 1.23,884 (73)
7. Sergio Perez (Meksyk/McLaren) 1.24,124 (77).

Williams zaprezentował swój bolid!

W dniu rozpoczęcia drugiej sesji zimowych testów zespół Williams zaprezentował swój tegoroczny samochód, oznaczony symbolem FW35. To ostatnie tegoroczne auto, które ujrzało światło dzienne: pozostałe dziesięć ekip sprawdzało już swoje najnowsze cacka podczas pierwszych tegorocznych testów w Jerez.

Williams podkreśla, że nowy model jest zmieniony w 80 prcent w porównaniu z zeszłorocznym autem, które dało ekipie pierwszy od ośmiu lat triumf – Pastor Maldonado zwyciężył w Grand Prix Hiszpanii na Circuit de Catalunya, na którym dziś zaprezentowano FW35. Wenezuelczyk od razu rozpoczął testy swojego nowego cacka – a pierwsze kilometry za kierownicą tegorocznego Williamsa pokonała Susie Wolff, kierowca testowy zespołu. Szkotka wzięła udział w teście aerodynamicznym, przeprowadzonym na prostym odcinku hiszpańskiego toru Idiada. W normalnych przedsezonowych testach Williamsa reprezentować będą etatowi kierowcy zespołu: Maldonado i obiecujący debiutant, Valtteri Bottas z Finlandii.

– Nad modelem FW35 pracowała grupa utalentowanych ludzi z ogromną wyobraźnią i wielką odwagą – powiedział właściciel zespołu, Frank Williams. – Na właściwą ocenę tego, co mamy w rękach, musimy poczekać do Australii, ale wierzę, że to krok naprzód w porównaniu z zeszłym sezonem. Pastor to wspaniały, bardzo zdeterminowany kierowca, a Valtteri jest co prawda spokojniejszy, ale cicha woda brzegi rwie – to bardzo utalentowany zawodnik.

– Ciężko pracowaliśmy nad rozwojem auta i poprawą naszego tempa – dodał Maldonado. – W zeszłym roku wygraliśmy wyścig i byliśmy konkurencyjni, ale w tym sezonie musimy osiągać jeszcze lepsze wyniki i wierzę, że to możliwe. Jest w tym roku kilka zmian: mam nowego inżyniera wyścigowego i nowego zespołowego kolegę, Valtteriego.

– Awans do roli kierowcy wyścigowego z Williamsem to wielki zaszczyt i krok naprzód – powiedział Bottas, który poprzedni rok spędził w roli kierowcy testowego i brał udział w piątkowych treningach przed 15 wyścigami Grand Prix. – Dużo trenowałem, mam za sobą spotkania z moimi inżynierami oraz pracę w symulatorze, więc czuję się gotowy. Przed nami bogaty program testów. Przez całą karierę pracowałem na moment, w którym zgasną światła startowe w Melbourne.Nowy bolid Williamsa

Sutil i Bianchi rywalizują o miejsce w teamie Force India!

Niemiec Adrian Sutil i Francuz Jules Bianchi zasiądą za kierownicą bolidu Force India podczas testów, które w tym tygodniu odbędą się w Barcelonie. Zawodnicy walczą o ostatnie wolne miejsce w teamie rywalizującym w Formule 1.

Jak dotąd jedynym kierowcą potwierdzonym przez Force India jest Brytyjczyk Paul Di Resta, który wypróbuje bolid we wtorek i środę.

30-letni Sutil, który jeździł już w barwach tego zespołu w latach 2008-2011, weźmie udział w czwartkowych testach. Dzień później szansę dostanie Bianchi, który uczestniczył we wcześniejszym sprawdzianie na hiszpańskim torze Jerez, a w ubiegłym sezonie był oficjalnym kierowcą rezerwowym tego teamu.

"To nie oznacza, że w Barcelonie nastąpi jakiekolwiek rozstrzygnięcie. Nie należy tego interpretować w ten sposób. Po prostu tych dwóch kierowców pomoże nam w testach" - poinformował rzecznik prasowy Force India.

Wolne miejsce powstało po tym, jak występujący w zespole przez dwa lata Niemiec Nico Hulkenberg odszedł do ekipy Saubera.

Poprzednio przygoda Sutila z tym teamem skończyła się z powodów dyscyplinarnych. W kwietniu 2011 roku (po Grand Prix Chin) w dyskotece w Szanghaju wdał się w bójkę z luksemburskim biznesmanem Markiem Luksem. Będący pod wpływem alkoholu kierowca zranił go w szyję rozbitym kieliszkiem do szampana. Władze zespołu nie przedłużyły z nim kontraktu, a sąd w Monachium pod koniec stycznia 2012 roku skazał go na półtora roku pozbawienia wolności w zawieszeniu i ukarał grzywną w wysokości 200 tys. euro.

Nowy sezon Formuły 1 rozpocznie się 17 marca wyścigiem o Grand Prix Australii.

piątek, 15 lutego 2013
Majątek HRT sprzedany firmie zajmującej się recyklingiem!

Majątek hiszpańskiego zespołu HRT, który nie zgłosił się do tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1, został sprzedany hiszpańskiej firmie, zajmującej się recyklingiem części samochodowych.

Właściciel firmy Teo Martin potwierdził w rozmowie z agencją Reuters, że kupił pięć samochodów wyścigowych (trzy z sezonu 2012 i dwa z 2011) oraz większość wyposażenia należącego do HRT. Jeden samochód, z sezonu 2011, został kupiony przez Pirelli – włoska firma będzie po przemalowaniu w swoje barwy używać go jako auta demonstracyjnego. Silniki Cosworth wróciły do producenta, a wypożyczone od ekipy Williams skrzynie biegów także zostały zwrócone. Martin poinformował, że aktywa HRT kupił z zamiarem dalszej odsprzedaży zainteresowanym.

Zespół HRT startował w Formule 1 od sezonu 2010. Nie zdobył ani jednego punktu i zawsze kończył mistrzostwa poza pierwszą dziesiątką. Jesienią zeszłego roku właściciele poinformowali, że z powodu trudności finansowych zamierzają sprzedać ekipę. Nie znaleźli jednak chętnych i według oficjalnych informacji nie wpłacili wpisowego za sezon 2013, w wysokości 500 000 dolarów. W ostatnim czasie pojawiały się pogłoski o potencjalnych chętnych, którzy chcieli pod szyldem HRT startować w mistrzostwach świata, ale transakcja z firmą Teo Martin kładzie kres spekulacjom o wskrzeszeniu hiszpańskiego zespołu. W sezonie 2013 na torach Formuły 1 będzie walczyć 11 ekip.

niedziela, 10 lutego 2013
Robert Kubica pojedzie w jedym rajdzie z Valentino Rossim?

"Organizatorzy inauguracyjnego Rally Ronde Parco del Matese, Memoriału Peppino Picariello (2-3 marca) liczą na gwiazdorską obsadę. Na imprezę zaproszono Roberta Kubicę oraz Valentino Rossiego i władze imprezy są przekonane, że obaj stawią się na starcie" - donosi serwis rallyonline.pl.

Kierowcy będą mieli do przejechania 14-kilometrowy odcinek specjalny, który będzie powtarzany cztery razy. Bazą rajdu ma być miasto Piediminte Matese, które liczy na wielu kibiców z uwagi na udział dwóch gwiazd światowego motorsportu.

Organizatorzy szykują dla kibiców rozmaite atrakcje. Zapraszają osoby niepełnosprawne, które mają szansę przejechać się na prawym fotelu "rajdówki" z wybitnymi kierowcami.

sobota, 09 lutego 2013
Testy w Hiszpanii:Raikkonen najszybszy na torze w Jerez podczas ostatniego dnia!

Fin Kimi Raikkonen wykręcił najlepszy czas podczas ostatniego dnia testów w hiszpańskim Jerez. Kierowca Lotusa przejechał okrążenie z wynikiem 1.18,148. Drugi rezultat zanotował Jules Bianchi z Force India a trzeci Sebastian Vettel. Wydarzeniem piątkowych testów w Jerez była jednak dziura, która pojawiła się w nawierzchni toru i uniemożliwiła testy na niemal godzinę.

Czwarty dzień testów na torze w hiszpańskim Jerez został oficjalnie rozpoczęty przez Charles'a Pica, który jako pierwszy pojawił się na torze. Po chwili dołączyli do niego Kimi Raikkonen, Jean-Eric Vergne, Esteban Gutierrez i Jules Bianchi. Po pierwszej ekipie na torze pojawił się brytyjczyk Lewis Hamilton i zanotował pierwszy piątkowy czas 1.35,876.

Po dłuższej chwili czas Hamiltona został pobity przez wynik Gutierreza (1.20,797), który dobrze poradził sobie z niezbyt wysoką temperaturą powietrza (4 stopnie Celsjusza) i toru. Po trzydziestu minutach od startu testów Sebastian Vettel zanotował czas 1.21,547 i szybko poprawił ten wynik o ponad sekundę. Warto dodać, że to był dopiero drugi dzień, podczas którego Niemiec mógł testować swoją nową maszynę RB9. Potem trening zaczął się uspokajać, a zespoły skupiały się nad zbieraniem danych o aerodynamice. Wtedy jednak do gry "wkroczyły" czerwone flagi.

Najpierw fatalny początek zanotował De La Rosa. Hiszpan za kierownicą Ferrari pojawił się na torze dopiero godzinę po rozpoczęciu testów. Nie pojeździł jednak długo, bo już na drugim okrążeniu, pomiędzy zakrętami siódmym i ósmym, jego auto zatrzymało się a potem niemal zniknęło w smugach dymu.

Testy zostały zatrzymane na ponad 20 minut a gdy kierowcy wrócili na tor tym razem awarię miał bolid Estebana Gutierreza. Maszyna Saubera zatrzymała się pomiędzy zakrętami jedenaście i dwanaście i organizatorzy znów wstrzymali ściganie.

Trzecia czerwona flaga powiewała nad torem w Jerez prawie godzinę. Tym razem powodem nie była kraksa żadnego z kierowców a... ukruszone pobocze toru. Na wyjściu z zakrętu numer dziewięć pojawiła się duża dziura. Ubytek dość szybko został załatany przez organizatorów, ale zanim nawierzchnia znów nadawała się do jazdy minęło sporo czasu i sesja testowa została przedłużona o pół godziny.

Potem jazda przebiegała już bez problemów i ostatecznie to Kimi Raikkonen w swoim Lotusie okazał się najszybszy z czasem 1.18,148. Drugie wynik wykręcił Bianchi z ekipy Force India (1.18,175) a trzeci Sebastian Vettel (1.18,565). Warto dodać, że najwięcej okrążeń (145) zaliczył Lewis Hamilton, który starał się nadrabiać straty z pierwszych dwóch dni. Piątkowe testy były ostatnim dniem jazdy w Jerez, kolejny raz kierowcy spotkają się w Barcelonie.

Czasy kierowców podczas czwartkowych testów:
1. Kimi Raikkonen Lotus 1.18,148
2. Jules Bianchi Force India 1.18,175
3. Sebastian Vettel Red Bull 1.18,565
4. Esteban Gutierrez Sauber 1.18,669
5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1.18,760
6. Lewsi Hamilton Mercedes 1.18,905
7. Sergio Perez McLaren 1.18,944
8. Valtteri Bottas Williams 1.19,851
9. Pedro de la Rosa Ferrari 1.20,316
10. Charles Pic Caterham 1.21,105

 
1 , 2 , 3