Kategorie: Wszystkie | NEWSY | Nowinki | Teamy
RSS
środa, 30 lipca 2014
Mercedes chce zatrzymać Lewisa Hamiltona, wysokie żądania Brytyjczyka!

Lewis Hamilton najprawdopodobniej pozostanie na kolejne lata w zespole Mercedesa. Niemiecki team, podczas tegorocznego wyścigu o Grand Prix Węgier, który odbył się w ostatnią niedzielę, oznajmił, że jest właśnie w trakcie rozmów z Brytyjczykiem dotyczących nowej umowy.

Kilka dni temu "Srebrne Strzały" poinformowały o przedłużeniu dotychczasowego kontraktu ze swoim drugim reprezentantem, aktualnym liderem klasyfikacji generalnej, Nico Rosbergiem. Niemiec, przez trzy najbliższe lata ma z tytułu nowego porozumienia zarobić 55 milionów euro.

Teraz, stajnia z Brackley ma zamiar uciąć wszelkie spekulacje na temat przyszłości drugiego ze swoich kierowców, choć przeszkodą w porozumieniu mogą być wysokie oczekiwania finansowe byłego mistrza świata, który za współpracę w sezonach 2016, 2017 i 2018 żąda, według niemieckiego "Bilda", aż 90 milionów euro.

Jeżeli pomimo tego, drużyna i zawodnik dojdą do porozumienia, to automatycznie sens stracą spekulacje na temat przyszłości Sebastiana Vettela. Aktualny mistrz świata reprezentujący Red Bulla był w ostatnich tygodniach łączony z Mercedesem i wymieniany w roli potencjalnego następcy Hamiltona i nowego zespołowego partnera Rosberga.

Aktualny kontrakt Lewisa Hamiltona z Mercedesem obowiązuje do końca 2015 roku.

poniedziałek, 28 lipca 2014
XI GP Węgier:zwycięstwo Riccardo, heroiczna postawa Hamiltona!

Daniel Ricciardo z Red Bulla wygrał wyścig o GP Węgier, który obfitował w wiele dramatycznych zwrotów akcji. Wszystko przez kapryśną aurę, która w niedzielę na Hungaroringu rozdawała karty. Na podium obok niego stanęli Fernando Alonso z Ferrari i Lewis Hamilton z Mercedesa.

Już po kwalifikacjach zanosiło się na ciekawą rywalizację, ponieważ jeden z faworytów, Lewis Hamilton, musiał startować z alei serwisowej. W sobotę podczas kwalifikacji w Q1 spłonął jego bolid i nie było innego wyjścia. Kiedy podano komunikaty pogodowe, a przed startem zaczęło padać, jasne się stało, że będzie sporo nieprzewidywalności i kombinowania. To była woda na młyn dla Hamiltona.

Początek nie wskazywał na to, że ktokolwiek zagrozi Nico Rosbergowi. Niemiecki kierowca pewnie ruszył z pole position i szybko zaczął budować przewagę nad goniącymi go Valtterim Bottasem (Williams) i Sebastianem Vettelem (Red Bull). Z kolei Hamilton jechał nerwowo, dwa razy wybrał się poza tor, z czego pierwsza wycieczka o mało nie zakończyła się rozbiciem bolidu.

Wszystko zmieniło się w jednej chwili na dziewiątym okrążeniu. Marcus Ericsson (Caterham) rozbił bolid, a na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa. Przy neutralizacji kilku kierowców zaryzykowało i zmieniło opony z przejściowych na slicki. Ta taktyka w ogóle nie przyniosła efektu, ponieważ tor jeszcze nie wysechł i kierowcy mieli poważne problemy na mokrych partiach.

Po zjechaniu samochodu bezpieczeństwa prowadził Daniel Ricciardo (Red Bull). Za jego plecami jechał Felipe Massa z Williamsa. W ostatnich wyścigach był regularnie eliminowany przez rywali, którzy wjeżdżali bezpardonowo w jego bolid. Czołową trójkę zamykał Fernando Alonso z Ferrari. Rosberg, Vettel i Hamilton jechali kolejno na pozycjach 5., 6., i 7.

Na 23. okrążeniu rozbił się Sergio Perez z Force India. Samochód bezpieczeństwa znowu pojawił się na torze i wszystko zaczynało się od nowa.

Tym razem najlepiej po restarcie ruszył Alonso. Przez długi czas Hiszpan prowadził, ale za jego plecami naciskali Daniel Ricciardo i Lewis Hamilton. Nico Rosberg tracił coraz więcej.

Wynik:

1. Daniel Ricciardo (Australia/Red Bull-Renault) 1:53.05,058

2. Fernando Alonso (Hiszpania/Ferrari) strata 5,225

3. Lewis Hamilton (W.Brytania/Mercedes GP) 5,857

4. Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes GP) 6,361

5. Felipe Massa (Brazylia/Williams) 29,841

6. Kimi Raikkonen (Finlandia/Ferrari) 31,491

7. Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull-Renault) 40,964

8. Valtteri Bottas (Finlandia/Williams Mercedes) 41,344

9. Jean-Eric Vergne (Francja/Toro Rosso-Renault) 58,527

10. Jenson Button (W.Brytania/McLaren Mercedes) 1.07,280

11. Adrian Sutil (Niemcy/Sauber-Ferrari) 1.08,169

12. Kevin Magnussen (Dania/McLaren-Mercedes) 1.18,465

13. Pastor Maldonado (Wenezuela/Lotus-Renault) 1.24,024

14. Daniił Kwiat (Rosja/Toro Rosso-Renault) 1 okrążenie

15. Jules Bianchi (Francja/Marussia-Ferrari) 1 okrążenie

16. Max Chilton (W.Brytania/Marussia-Ferrari) 1 okrążenie

Klasyfikacja MŚ (po 11 z 19 zawodów):

1. Nico Rosberg (Niemcy) 202 pkt

2. Lewis Hamilton (W.Brytania) 191

3. Daniel Ricciardo (Australia) 131

4. Fernando Alonso (Hiszpania) 115

5. Valtteri Bottas (Finlandia) 95

6. Sebastian Vettel (Niemcy) 88

XI GP Węgier:kwalifikacje dla Rosberga,dramat Hamiltona!

Nico Rosberg wygrał kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Węgier. Niemiec wykręcił czas 1:22.715. Drugie miejsce zajął Sebastian Vettel, a trzecie Valtteri Bottas. Nie był to udany dzień dla wicelidera klasyfikacji generalnej, Lewisa Hamiltona. Po kilkudziesięciu sekundach Q1 bolid Brytyjczyka zaczął płonąć. Awaria sprawiła, że kierowca Mercedesa szybko musiał zakończyć rywalizację. Słabo spisała się inna gwiazda F1 - Kimi Raikkonen. Fin nie zakwalifikował się do Q2.

W trzech treningach najszybszy był Lewis Hamilton. Brytyjczyk rywalizuje w tym sezonie głównie ze swoim kolegą z zespołu, Nico Rosbergiem. Dominacja Mercedesa jest niesamowita. Przed kwalifikacjami wiadomo było, że jeżeli kierowcy niemieckiego teamu nie zanotują żadnych problemów technicznych, wówczas nie powinno być żadnych niespodzianek i to oni powinni rozdzielić między sobą pierwsze i drugie pole startowe.

Początek zaskoczył jednak chyba wszystkich kibiców F1. Po kilkudziesięciu sekundach poza tor zjechał Pastor Maldonado, któremu szyki pokrzyżowała awaria bolidu. Chwilę później udział w kwalifikacjach zakończył...Lewis Hamilton. Nieoczekiwanie bolid kierowcy Mercedesa zaczął płonąć. Brytyjczyk szybko wyskoczył z maszyny, a ogień został ugaszony, ale o dalszym ściganiu się nie mogło być mowy. Na pierwsze miejsce w pierwszej sesji kwalifikacyjnej szybko wskoczył Nico Rosberg. Tuż przed końcem wyprzedził go Jean-Eric Vergne, który wykręcił czas 1:24.941. Za nim uplasowali się wspomniany Rosberg i Daniłł Kwiat. Poza szesnastką długo znajdowali się Jules Bianchi, Marcus Ericsson, Kamui Kobayashi i Max Chilton. Ten pierwszy był jeszcze na torze, gdy czas dobiegł końca. Francuz sprawił niespodziankę, bowiem zakwalifikował się do Q2 kosztem...Kimiego Raikkonena.

W drugiej sesji kwalifikacyjnej niespodzianki już nie było - najszybciej przejechał Rosberg. Niemiec uzyskał czas 1:23.310, dzięki czemu wyprzedził Sebastiana Vettela i Daniela Ricciardo. Za nimi uplasowali się kolejno Bottas, Massa, Alonso i Button. Do Q3 nie zakwalifikowali się natomiast Bianchi, Grosjean, Gutierrez, Perzez, Sutil i Kwiat. Trzeciej sesji nie zaliczy do udanych Kevin Magnussen. Duńczyk nie wyrobił się na zakręcie i uderzył w bandę, przez co musiał zapomnieć o wysokiej pozycji. Klasę znów pokazał natomiast Rosberg. Czas 1:22.715 dał Niemcowi pole position. Drugie pole wywalczył Sebastian Vettel, a trzecie Valtteri Bottas. Kibice oglądali bardzo emocjonującą końcówkę. Po swoim ostatnim okrążeniu Vettel wskoczył na pierwsze miejsce, ale ostatnie słowo należało do Rosberga.

XI GP Węgier:trzeci trening znowu dla Hamiltona!

Lewi Hamilton udowodnił przed wyścigiem o Grand Prix Węgier, że jest największym faworytem zawodów. Kierowca Mercedesa był najszybszy na ostatniej sesji treningowej.

Brytyjczyk podcza swojej najlepszej próby uzyskał wynik 1.24,048 min i o 0,047 wyprzedził swojego kolegę z teamu, Nico Rosberga. Kolejni kierowcy byli już znacznie wolniejsi - Sebastian Vettel (Red Bull) stracił do zwycięzcy 0,407 s, a Daniel Ricciardo (Red Bull) - 0,630 s.

Kolejne miejsca zajęli odpowiednio Valtteri Botta (Williams), Fernando Alonso, Kimi Raikkonen (obaj Ferrari) oraz Kevin Magnussen (McLaren).

Wyniki trzeciego treningu:

1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.24,048 21

2. Nico Rosberg (Mercedes) 1.24,095 +0,047 24

3. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 1.24,455 +0,407 16

4. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1.24,678 +0,630 15

5. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1.24,685 +0,637 21

6. Fernando Alonso (Ferrari) 1.24,769 +0,721 11

7. Kimi Raikkonen (Ferrari) 1.24,818 +0,770 19

8. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1.24,867 +0,819 21

9. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso-Renault) 1.25,162 +1,114 17

10. Danił Kwiat (Toro Rosso-Renault) 1.25,170 +1,122 19

11. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1.25,231 +1,183 18

12. Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1.25,468 +1,420 14

13. Pastor Maldonado (Lotus-Renault) 1.25,829 +1,781 22

14. Romain Grosjean (Lotus-Renault) 1.25,859 +1,811 19

15. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1.25,934 +1,886 21

16. Esteban Gutierrez (Sauber-Ferrari) 1.26,023 +1,975 23

17. Nico Hulkenberg (Force India-Mercedes) 1.26,035 +1,987 19

18. Sergio Perez (Force India-Mercedes) 1.26,142 +2,094 17

19. Kamui Kobayashi (Caterham-Renault) 1.27,560 +3,512 23

20. Max Chilton (Marussia-Ferrari) 1.28,083 +4,035 17

21. Marcus Ericsson (Caterham-Renault) 1.28,605 +4,557 22

22. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) 1.28,821 +4,773 14

XI GP Węgier:drugi trening ponownie dla Hamiltona!

Lewis Hamilton po wygraniu pierwszego treningu okazał się najszybszy także w drugiej sesji przed GP Węgier na torze Hungaroring pod Budapesztem. Drugi czas "wykręcił" jego partner z zespołu Mercedes Nico Rosberg, a trzeci wynik należał do mistrza świata Sebastiana Vettela (Red Bull).

Brytyjski kierowca pokonał kolegę z teamu o 0,238 s. Trzeci czas, ten Sebastiana Vettela, był o 0,629 s gorszy od osiągnięcia Lewisa Hamiltona. Dalsze lokaty zajęli Fernando Alonso (Ferrari), Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) i Kimi Raikkonen (Ferrari).

Zanosi się zatem na kolejny weekend pod znakiem dominacji Mercedesa. Tylko raz wyścig wygrał kierowca innego zespołu, kiedy w Kanadzie najlepszy okazał się Daniel Ricciardo z Red Bull-Renault. W pozostałych triumfował albo Hamilton (pięć razy), albo Rosberg (cztery).

1. Lewis Hamilton (Mercedes)

2. Nico Rosberg (Mercedes)

3. Fernando Alonso (Ferrari)

4. Kevin Magnussen (McLaren)

5. Kimi Raikkonen (Ferrari)

XI GP Węgier:pierwszy trening dla Hamiltona!

Kierowcy Mercedes GP, Lewis Hamilton i Nico Rosberg zdominowali pierwszy trening przed Grand Prix Węgier Formuły 1. Na Hungaroringu obaj wykręcili najlepsze czasy, choć minimalnie lepszy był Brytyjczyk. Trzeci rezultat uzyskał Fin Kimi Raikkonen (Ferrari).

Lewis Hamilton w niedzielę był trzeci podczas wyścigu o GP Niemiec. Na Hungaroringu wykręcił najlepszy czas, o 0,183 sekundy wyprzedził partnera z ekipy Mercedes GP, Niemca Nico Rosberga, czyli triumfatora sprzed tygodnia.

Do podium doskoczył tym razem Fin Kimi Raikkonen, który prowadził swoje Ferrari najlepiej na torze, jeśli nie liczyć wyników Mercedesa. Czwarty czas także należał do ekipy z Maranello, bo taką pozycję zajął Fernando Alonso. Dalej uplasowały się: Red Bull Racing i Sebastian Vettel, oraz McLaren i Kevin Magnussen.

Wyniki pierwszego treningu przed Grand Prix Węgier Formuły 1:

  • 1. Lewis Hamilton Mercedes 1.25,814
  • 2. Nico Rosberg Mercedes 1.25,997
  • 3. Kimi Raikkonen Ferrari 1.26,421
  • 4. Fernando Alonso Ferrari 1.26,872
  • 5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1.27,220
  • 6. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1.27,357
  • 7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1.27,683
  • 8. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1.27,782
  • 9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1.27,804
  • 10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1.27,960
  • 11. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1.27,967
  • 12. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1.28,101
  • 13. Daniił Kwiat Toro Rosso-Renault 1.28,208
  • 14. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1.28,266
  • 15. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1.28,330
  • 16. Sergio Perez Force India-Mercedes 1.28,376
  • 17. Romain Grosjean Lotus-Renault 1.28,593
  • 18. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1.29,025
  • 19. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1.30,363
  • 20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1.30,892
  • 21. Max Chilton Marussia-Ferrari 1.31,004
  • 22. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1.31,248
wtorek, 22 lipca 2014
Michael Schumacher porozumiewa się za pomocą mrugania!

Stan Michaela Schumachera powoli się poprawia. Według doniesień mediów były kierowca Formuły 1 może porozumiewać się za pomocą mrugania. Jeśli nadal będzie czynił takie postępy, pod koniec sierpnia może zostać wypisany ze szpitala.

Siedmiokrotny mistrz świata nadal musi być pod stałą opieką lekarską, jednak jego stan zdrowia ulega poprawie. Sparaliżowany sportowiec może już odpowiadać na pytania poprzez mruganie. W ten sposób porozumiewa się z żoną Corriną, córką Giną-Marią i synem Mickiem. Jeśli będzie czynił kolejne postępy w rehabilitacji, z końcem sierpnia może zostać wypisany do domu.

Lekarze z kliniki w Szwajcarii mają nadzieję, że w ciągu kilku tygodni Schumacher będzie mógł trafić na specjalnie skonstruowany wózek, którym będzie mógł sterować za pomocą ust. Z kolei chorwaccy lekarze opracowali rewolucyjną technikę wszczepienia mikroczipa, dzięki któremu Schumacher będzie mógł nie tylko chodzić, ale i mówić.

Schumacher obecnie przebywa w szwajcarskiej klinice rehabilitacyjnej w Lozannie, gdzie dochodzi do siebie po wypadku na nartach w grudniu ubiegłego roku, po którym przez sześć miesięcy znajdował się w śpiączce farmakologicznej.

niedziela, 20 lipca 2014
X GP Niemiec:zwycięstwo Nico Rosberga!

Nico Rosberg wygrał domowy wyścig na torze Hockenheimring i powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej MŚ nad swoim partnerem z Mercedesa, Lewisem Hamiltonem, który po nieudanych kwalifikacjach zakończył GP Niemiec na trzeciej pozycji. Wspólnie z kierowcami niemieckiej stajni na podium niedzielnej rywalizacji stanął Valtteri Bottas z drużyny Williamsa.

Pomimo wysokich cen biletów na trybunach obiektu w Hockenheim zasiadł niemal komplet widzów, który oczekiwał triumfu swojego rodaka, wspominanego wcześniej Rosberga. Święto niemieckiej publiczności zamierzał jednak popsuć Hamilton. Brytyjczyk, mimo odległej, dopiero dwudziestej pozycji startowej spowodowanej poważnym wypadkiem w kwalifikacjach oraz późniejszą wymianą skrzyni biegów planował wyprzedzać kolejnych rywali i walczyć o jak najwyższą lokatę.

Tuż po starcie, mistrz świata z 2008 roku przesunął się o trzy lokaty. Nie zmieniła się za to kolejność dwóch pierwszych pozycji, które utrzymali Rosberg i Bottas. Ogromnego pecha, kolejnego w tym sezonie, miał natomiast Felipe Massa. W koło samochodu Brazylijczyka wjechał Kevin Magnussen (McLaren), przez co bolid zawodnika Williamsa zaczął „dachować”. Na szczęście, pomimo groźnie wyglądającej sytuacji, kierowca z Ameryki Południowej opuścił maszynę o własnych siłach. Na torze był już wówczas samochód bezpieczeństwa.

Całe wydarzenie miało także wpływ na pozycję Daniela Ricciardo (Red Bull). Australijczyk próbował ratować się przed uderzeniem w Massę, przez co spadł aż na czternaste miejsce. Swoją wysoką lokatę z kwalifikacji stracił także wspominany wcześniej Magnussen.

Największą korzyść odniósł natomiast Sebastian Vettel (Red Bull), który znalazł się w czołowej trójce za Rosbergiem i Bottasem. Za plecami aktualnego mistrza świata jechali Fernando Alonso (Ferrari), Nico Huelkenberg (Force India) oraz Jenson Button (McLaren). W drugiej dziesiątce wciąż znajdował się Hamilton. 29-latek przegonił kilku kolejnych zawodników, ale natrafił na silny opór jadącego tuż przed nim Ricciardo.

Na dziesiątym okrążeniu doszło do kontaktu Sergio Pereza (Force India) i Daniiła Kwiata (Toro Rosso) jednak bez większych konsekwencji. Ciekawą walkę wciąż toczyli Hamilton i Ricciardo, którzy wspólnie dojechali do Kimiego Raikkonena (Ferrari). Australijczyk zdołał dość szybko wyprzedzić Fina. Nieco więcej problemów miał Brytyjczyk, który pokonał reprezentanta Ferrari dopiero dwa kółka później zaliczając z czerwonym bolidem Scuderii drobny kontakt. W nagrodę, Hamilton znalazł się jednak także przed Ricciardo. Chwilę później, aktualny wicelider klasyfikacji MŚ przegonił również Sergio Pereza.

Na 42. okrążeniu opony zmienił liderujący z dużą przewagą Nico Rosberg. Jedno kółko później takie samo posunięcie uczynił Hamilton, który po wcześniejszym kontakcie z Buttonem był zmuszony zmienić strategię i założył supermiękką mieszankę. Brytyjczyk wyjechał na tor za Rosbergiem, Bottasem, Alonso i Vettelem.

Do groźnej sytuacji doszło z udziałem bolidu Daniiła Kwiata. Samochód Rosjanina zaczął się palić, ale młody zawodnik zachował zimną krew i zdołał zjechać poza tor. Po wyjściu z maszyny, reprezentant Toro Rosso nie ukrywał jednak swojej wściekłości z powodu całej sytuacji.

Inżynier wyścigowy Nico Rosberga poinformował, że podczas wyścigu nie będzie deszczu. Lewis Hamilton wyprzedził natomiast jadącego na trzecim miejscu Alonso.

Po 50. okrążeniach ściganie zakończył Adrian Sutil. Kierowca Saubera obrócił się na prostej start-meta powodując wywieszenie żółtej flagi. Służby porządkowe szybko zepchnęły bolid ekipy z Hinwil z toru, dlatego sędziowie zdecydowali się nie wypuszczać samochodu bezpieczeństwa, na co najbardziej liczył Hamilton, który od razu po całym incydencie pojawił się u swoich mechaników i założył supermiękką mieszankę.

Na dziesięć kółek przed końcem zmagań w czołówce ciągle jechali Rosberg, Bottas i Hamilton. Czwarty był Vettel, a batalię o piątą lokatę toczyli Daniel Ricciardo i Fernando Alonso. Ostatecznie bitwę wygrał Hiszpan, który wykorzystał mocno zużytą oponę w samochodzie Australijczyka.

Do samego końca toczyła się także rozgrywka o drugą pozycję. Hamilton jechał tuż za Bottasem, ale w przeciwieństwie do Fina miał dużo bardziej zniszczone ogumienie, co okazało się kluczowe i pozwoliło 24-latkowi z Williamsa, pomimo ogromnego naporu byłego mistrza świata, utrzymać znakomite drugie miejsce.

Grand Prix Niemiec wygrał Nico Rosberg, który przez cały wyścig nie był ani przez moment zagrożony i pewnie zatriumfował przed własną publicznością. Poza Niemcem, na podium znaleźli się wspominani Bottas i Hamilton, który startował z dwudziestego pola, a tuż za najlepszą trójką uplasował się kolejny z reprezentantów gospodarzy, Sebastian Vettel. Piąte miejsce zajął ostatecznie Fernando Alonso, a szóste Daniel Ricciardo.

Na punktowanych zmagania ukończyli również Nico Huelkenberg, Jenson Button, Kevin Magnussen i Sergio Perez. Tuż za dziesiątką linię mety przekroczył Kimi Raikkonen oraz Pastor Maldonado, który miał szansę na pierwsze punkty w tegorocznej rywalizacji.

Kolejny wyścig sezonu 2014 odbędzie się już w przyszłą niedzielę. Najszybsi kierowcy świata zawitają do Węgier. W poprzednim roku, najlepszy na torze Hungaroring okazał się Lewis Hamilton, który wyprzedził Kimiego Raikkonena i Sebastiana Vettela.

Końcowa klasyfikacja GP Niemiec:

  • 1. Nico Rosberg (Mercedes) 1:33.42,914 (25 pkt)
  • 2. Valtteri Bottas (Williams Mercedes) +0.20,789 (18 pkt)
  • 3. Lewis Hamilton (Mercedes) +0.22,530 (15 pkt)
  • 4. Sebastian Vettel (Red Bull Renault) +0.44,014 (12 pkt)
  • 5. Fernando Alonso (Ferrari) +0.52,467 (10 pkt)
  • 6. Daniel Ricciardo (Red Bull Renault) +0.52,549 (8 pkt)
  • 7. Nico Hulkenberg (Force India Mercedes) +1.04,178 (6 pkt)
  • 8. Jenson Button (McLaren Mercedes) +1.24,711 (4 pkt)
  • 9. Kevin Magnussen (McLaren Mercedes) +1 okrążenie (2 pkt)
  • 10. Sergio Perez (Force India Mercedes) +1 okrążenie (1 pkt)
  • 11. Kimi Raikkonen +1 okrążenie (Ferrari)
  • 12. Pastor Maldonado +1 okrążenie (Lotus Renault)
  • 13. Jean-Eric Vergne +1 okrążenie (Toro Rosso Renault)
  • 14. Esteban Gutierrez +1 okrążenie (Sauber Ferrari)
  • 15. Jules Bianchi +1 okrążenie (Marussia Ferrari)
  • 16. Kamui Kobayashi +2 okrążenia (Caterham Renault)
  • 17. Max Chilton +2 okrążenia (Marussia Ferrari)
  • 18. Marcus Ericsson +2 okrążenia (Caterham Renault)
  • 19. Adrian Sutil (Sauber Ferrari) niesklasyfikowany
  • 20. Daniił Kwiat (Toro Rosso Renault) niesklasyfikowany
  • 21. Romain Grosjean (Lotus Renault) niesklasyfikowany
  • 22. Felipe Massa (Williams Mercedes) niesklasyfikowany
sobota, 19 lipca 2014
X GP Niemiec:kwalifikacje dla Rosberga, kraksa Hamiltona!

W upalnych kwalifikacjach Grand Prix Niemiec, podczas których temperatura toru w Hockenheim wynosiła aż około 55 stopni Celsjusza, dziewiąte pole position w karierze zdobył Nico Rosberg z ekipy Mercedesa. W poważnej kraksie już podczas Q1 uczestniczył inny faworyt zmagań, drugi z kierowców niemieckiej drużyny, Lewis Hamilton.

Rywalizacja rozpoczęła się od informacji, że do czasówki nie przystąpi Marcus Ericsson. Mechanicy Caterhama nie zdołali przygotować bolidu swojego reprezentanta, w którym wykryto problemy z układem hydraulicznym, przez co młody zawodnik w ogóle nie miał okazji zaprezentować się w sobotę niemieckiej publiczności.

Po blisko jedenastu minutach potężne uderzenie w bariery w zakręcie nr trzynaście zaliczył Lewis Hamilton wywołując na torze czerwoną flagę. Jeden z głównych faworytów czasówki długo nie opuszczał samochodu, ale szybko zasygnalizował przez radio, że jest cały i zdrowy dodając, że w jego bolidzie doszło do awarii hamulców. Kierowca Mercedesa musiał udać się do centrum medycznego ostatecznie tracąc szansę na zdobycie pierwszego pola startowego.

Pomimo tego, były mistrz świata awansował do Q2, dzięki rezultatowi uzyskanemu przed wypadkiem, co oznaczało, że w kwalifikacjach zajmie finalnie szesnastą lokatę. Z walki, poza wspomnianym wcześniej Ericssonem, odpadli natomiast Max Chilton (Marussia), Kamui Kobayashi (Caterham), Pastor Maldonado (Lotus), Jules Bianchi (Marussia) i Adrian Sutil (Sauber). Rzutem na taśmę premiowane miejsce wywalczył Romain Grosjean (Lotus).

Q1 wygrał Nico Rosberg popisując się czasem 1.17,631. Za plecami aktualnego lidera klasyfikacji MŚ znalazły się dwa Red Bulle, Daniel Ricciardo i Sebastian Vettel oraz Valtteri Bottas (Williams) jadący w przeciwieństwie do pozostałych zawodników na miękkiej mieszance.

Tuż przed startem Q2 poinformowano, że w maszynie Hamiltona awarii uległa tarcza hamulcowa w prawym przednim kole. Po opuszczeniu centrum medycznego przyznano, że u Brytyjczyka nie stwierdzono żadnych obrażeń, a jedynym problemem jest niewielki ból w kolanie.

Na czele klasyfikacji znakomite wyniki odnotowali Bottas i Rosberg. Najpierw Fin zrobił 1.17,353 bijąc rekord weekendu, a chwilę później Niemiec popisał się rezultatem lepszym o 0,244 sekundy, który jak się później okazało, dał mu zwycięstwo w drugiej odsłonie czasówki. Trzecie miejsce zajął drugi z kierowców Williamsa, Felipe Massa tracąc do Rosberga 0,261 sekundy. Czwarty Sebastian Vettel miał już czas gorszy o ponad pół sekundy.

Z marzeniami o awansie do ostatniej odsłony kwalifikacji pożegnali się za to aż trzej byli mistrzowie świata, poza wspominanym Hamiltonem, słabo wypadli także Kimi Raikkonen (Ferrari) i Jenson Button (McLaren). Ten drugi stracił premiowaną lokatę na rzecz Sergio Pereza (Force India) w ostatniej chwili. Los wspomnianych zawodników podzielili Romain Grosjean (Lotus), Esteban Gutierrez (Sauber) i Jean-Eric Vergne (Toro Rosso).

Po pięciu minutach Q3 fantastyczny wynik zrobił Nico Rosberg przejeżdżając okrążenia na Hockenheimringu w czasie 1.16,540! Jak się później okazało, znakomity rezultat 29-latka okazał się nie do pobicia, dzięki czemu reprezentant Mercedesa, ku uciesze miejscowych kibiców, zdobył pierwsze pole startowe GP Niemiec 2014.

Obok niemieckiego zawodnika wystartuje Valtteri

Wyniki kwalifikacji GP Niemiec:

Q3:

  • 1. Nico Rosberg (Mercedes) 1.16,540
  • 2. Valtteri Bottas (Williams Mercedes) 1.16,759
  • 3. Felipe Massa (Williams Mercedes) 1.17,078
  • 4. Kevin Magnussen (McLaren Mercedes) 1.17,214
  • 5. Daniel Ricciardo (Red Bull Renault) 1.17,273
  • 6. Sebastian Vettel (Red Bull Renault) 1.17,577
  • 7. Fernando Alonso (Ferrari) 1.17,649
  • 8. Daniił Kwiat (Toro Rosso Renault) 1.17,965
  • 9. Nico Huelkenberg (Force India Mercedes) 1.18,014
  • 10. Sergio Perez (Force India Mercedes) 1.18,035

Q2:

  • 11. Jenson Button (McLaren Mercedes) 1.18,193
  • 12. Kimi Raikkonen (Ferrari) 1.18,273
  • 13. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso Renault) 1.18,285
  • 14. Esteban Gutierrez (Sauber Ferrari) 1.18,787
  • 15. Romain Grosjean (Lotus Renault) 1.18,983
  • 16. Lewis Hamilton (Mercedes) bez pomiaru

Q1:

  • 17. Adrian Sutil (Sauber Ferrari) 1.19,142
  • 18. Jules Bianchi (Marussia Ferrari) 1.19,676
  • 19. Pastor Maldonado (Lotus Renault) 1.20,195
X GP Niemiec:trzeci trening dla Rosberga!

Trzeci i zarazem ostatni trening przed tegorocznym wyścigiem o GP Niemiec padł  łupem Nico Rosberga. Reprezentant gospodarzy w upalnych warunkach panujących na torze w Hockenheim jako jedyny zdołał zejść z czasem poniżej granicy 1 minuty i 18 sekund wyprzedzając drugiego z zawodników niemieckiej stajni, Lewisa Hamiltona aż o 0,601sekundy.

Za kierowcami Mercedesa znalazł się Fernando Alonso (Ferrari), który do wspomnianego Brytyjczyka narzekającego pod koniec treningu na wibracje pochodzące z opon stracił zaledwie  0,004 sekundy. Kolejne pozycję zajęły Williamsy, Felipe Massa i Valtteri Bottas, a czołową szóstkę zamknął Kevin Magnussen z zespołu McLarena.

W najlepszej dziesiątce znalazło się jeszcze miejsce dla siódmego Daniela Ricciardo (Red Bull), ósmego Kimiego Raikkonena (Ferrari) mającego problemy z pompą paliwa, dziewiątego Sebastiana Vettela (Red Bull) oraz dziesiątego Nico Huelkenberga (Force India).

Dopiero trzynaste miejsce zajął Jenson Button (McLaren). Słabo wypadł także Adrian Sutil, który imponował w dwóch poprzednich treningach. Po niezłym piątku, kiedy Niemiec plasował się w okolicach dziesiątej lokaty, w sobotni poranek, kierowca Saubera odnotował dopiero dziewiętnasty czas ustępując m.in. Lotusom i Julesowi Bianchiemu z Marussii.

Wyniki trzeciego treningu przed GP Niemiec:

  • 1. Nico Rosberg (Mercedes) 1.17,779 (24 okrążenia)
  • 2. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.18,380 (20)
  • 3. Fernando Alonso (Ferrari) 1.18,384 (11)
  • 4. Felipe Massa (Williams Mercedes) 1.18,575 (18)
  • 5. Valtteri Bottas (Williams Mercedes) 1.18,611 (19)
  • 6. Kevin Magnussen (McLaren Mercedes) 1.18,756 (16)
  • 7. Daniel Ricciardo (Red Bull Renault) 1.18,769 (13)
  • 8. Kimi Raikkonen (Ferrari) 1.18,842 (8)
  • 9. Sebastian Vettel (Red Bull Renault) 1.18,890 (17)
  • 10. Nico Huelkenberg (Force India Mercedes) 1.19,127 (19)
  • 11. Daniił Kwiat (Toro Rosso Renault) 1.19,131 (19)
  • 12. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso Renault) 1.19,470 (20)
  • 13. Jenson Button (McLaren Mercedes) 1.19,489 (15)
  • 14. Sergio Perez (Force India Mercedes) 1.19,505 (21)
  • 15. Esteban Gutierrez (Sauber Ferrari) 1.19,601 (23)
  • 16. Romain Grosjean (Lotus Renault) 1.20,078 (23)
  • 17. Jules Bianchi (Marussia Ferrari) 1.20,198 (21)
  • 18. Pastor Maldonado (Lotus Renault) 1.20,466 (19)
  • 19. Adrian Sutil (Sauber Ferrari) 1.20,844 (6)
  • 20. Kamui Kobayashi (Caterham Renault) 1.21,018 (21)
  • 21. Marcus Ericsson (Caterham Renault) 1.23,077 (14)
 
1 , 2 , 3